Pratonton Wolves vs Burnley

Dengan lapan mata yang selesa di hadapan zon penyingkiran, Wolves tidak akan terlalu bimbang pada masa ini tentang pertarungan penyingkiran, tetapi hanya satu kemenangan dalam lima (D1, L3) sudah tentu menjadi kebimbangan dan sesuatu yang perlu mereka tangani tidak lama lagi. Mereka akan gembira untuk kembali ke Molineux di sini memandangkan ketiga-tiga kekalahan itu semuanya berlaku, yang paling terkini adalah di Arsenal pada hujung minggu (2-1), dengan bos Gary O’Neil sekali lagi dibiarkan mempersoalkan pengurus.

 

 

Di tengah-tengah rentetan keputusan yang dipersoalkan yang menentang pihak mereka, peminat Wolves merancang untuk membantah piawaian pegawai perlawanan Liga Perdana (PL) di Molineux dalam beberapa minggu akan datang. Masih ada perkara kecil mengenai bola sepak di tangan, di mana Wolves akan berharap untuk menamatkan tujuh perlawanan berturut-turut PL tanpa kemenangan menentang Burnley (D3, L4) – pasukan O’Neil tewas 4-2 musim lalu semasa mengendalikan Bournemouth .

 

 

Memasuki hujung minggu sebagai pemegang rekod PL untuk kekalahan paling banyak berturut-turut di tempat sendiri untuk membuka kempen (tujuh), tidak pernah dalam impian paling liar mereka Burnley menyangka mereka akan menghantar Sheffield United 5-0. Kemenangan adalah penghilang tekanan yang besar untuk bos Vincent Kompany, tetapi memandangkan kemenangan terakhir Clarets di PL diikuti oleh enam kekalahan liga berturut-turut, dia masih mempunyai banyak kerja yang perlu dilakukan dalam perjuangan mereka untuk mengalahkan kejatuhan.

 

 

Mereka sekurang-kurangnya mempunyai asas yang kukuh untuk dibina sekarang, dan juga rekod bersih pertama musim PL, sesuatu yang mereka harapkan untuk disusuli di sini menentang pasukan Wolves yang mereka telah mengumpul tiga perlawanan berturut-turut. Dan keyakinan pasti memuncak kerana mengetahui ini adalah perlawanan pertengahan minggu juga, kerana Burnley belum ditewaskan dalam 17 perlawanan liga pertengahan minggu terakhir mereka (Selasa – Khamis: W9, D8).

Ler:  Relatório da Partida Brighton vs Crystal Palace

 

Pemain untuk menonton

Matheus Cunha dari Wolves dan Jay Rodriguez dari Burnley telah menjaringkan gol dalam perlawanan PL berturut-turut.

Sementara Cunha terpaksa menunggu sehingga separuh masa kedua untuk menjaringkan tiga daripada empat gol PLnya musim ini, Rodriguez berada di tangan untuk menjaringkan gol terpantas musim PL menentang Sheffield United pada hujung minggu (15.8 saat).

 

Statistik panas

Wolves tidak menang dalam lima perlawanan terakhir PL menentang pasukan yang baru dinaikkan pangkat (D3, L2).

 

 

Share.
Leave A Reply